"Ik vroeg me af wanneer iemand er iets aan ging doen. Toen realiseerde ik me dat ik iemand ben."
~ Lily Tomlin
Stokpaardje: informed consent.
Ik maak graag geïnformeerde keuzes. U of jij vast ook.
Toch valt het me op dat bedrijven en organisaties brieven schrijven naar hun klanten die onnodig ingewikkeld zijn.
Bij de belangenbehartiging van een snel groeiende groep statushouders destijds hielp ik met gesprekken, brieven, bezwaarschriften en andere formaliteiten, met o.a. woningbouw, gemeenten, COA, bedrijfsadministraties.
De communicatie van deze organisaties was vaak zo onduidelijk!
Brieven die meer vragen oproepen dan beantwoorden.
Soms begrepen medewerkers de brieven van hun eigen organisatie niet.
Dat zegt genoeg.
Bij deze mijn open sollicitatie naar (lokale) overheden, bedrijven of een ieder die standaardbrieven heeft die ik mag herschrijven.
Communicatie op A2/B1 niveau.
Het is nodig, want er zijn meer laaggeletterden en analfabeten dan gedacht.
Het kan anders. Kunt u mijn hulp daar bij gebruiken? Laat het me weten!
hannah [apestaart ] de vrouw van de pauw . nl
Use that shit.
Mijn ervaringen gebruik ik bij de stukken die ik schrijf.
Dat vind ik inmiddels een pré.
Voor opdrachtgevers goed om te weten:
-
leest zich snel in in nieuwe materie
-
durft organisaties aan te spreken
-
heeft WOB-verzoeken gedaan
-
weet hoe bezwaarschriften te schrijven
-
krijgt veranderingen voor elkaar
-
doet aan interculturele communicatie
-
kent de GGZ van binnenuit
-
is bekend met depressie en aanverwante thema's (medicatie, therapie)
-
kan beeldend vertellen en schrijven over allerlei thematiek